laupäev, 21. juuni 2014

Fernweh

Hei!

Olen 17-aastane Tartu tüdruk, kes õige pea (täpsemalt 1. augustil) sõidab Saksamaale. Alustan oma vahetusaastat keelelaagriga Düsseldorfi lähistel. Järgnevad kümme kuud veedan aga Tartu-sarnases ülikoolilinnas Göttingen.

Usun, et nii mõnigi lugeja soovib teada, miks ma YFU vahetusõpilaseks otsustasin hakata ning oma sihtriigiks Saksamaa valisin.

See otsus tuli väga spontaanselt, kuid kindlalt (nagu kõik, mida viimasel ajal ette võtan). Reisida ning uute kultuuride ja paikadega tutvuda on mulle alati meeldinud. Samas ei saa vahetusaastat võrrelda reisiga, pigem on see mugavustsoonist väljumine ja elamine täiesti uues keskkonnas. Olen veendunud, et vahetusaasta ei tule ainult lust ja lillepidu, aga kõik kogemused on midagi väärt ning tahan ennast proovile panna. :)

Teadsin, et soovin oma vahetusaasta jooksul omandada uue keele. Valikuid oli mitmeid, nimelt väga kena kõlaga rootsi keel Sverige's, eksootiline hispaania keel Ladina-Ameerikas või hoopis saksa keel Kesk-Euroopas... Viimane tundus mulle just õige valik, seda kinnitasid minu valimispäeval ka YFU vabatahtlike meenutused oma Saksamaa vahetusaastast.

Saksamaad ei olegi ma külastanud (kui välja jätta mõned tunnid Frankfurdi lennujaamas, aga sellel riigil on mulle kindlasti rohkemat pakkuda kui kohviautomaadid).

Samuti on mu vend suur telesarjade "Kutsuge Cobra 11" ja "Komissar Rex" fänn. Loodan, et minust on hiljem kasu, kui subtiitrid ära peaksid kaduma.

Minu suure seikluseni on veel 40 päeva!

Praegust olukorda kirjeldab väga hästi saksakeelne sõna Fernweh. Täpset vastet sellele ei leidu ei inglise ega eesti keeles, kuid võõrkeelne selgitus kõlab järgnevalt: "being homesick for a place you have never been to".

Eva-Maria

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar