pühapäev, 26. oktoober 2014

Sügisene koolivaheaeg

Moin!

Ajal, kui eestlased naudivaid viimaseid hetki sügisesest vaheajast, alustan mina alles oma puhkusega. Koolivaheaeg on muideks ka hästi "lühike", sest kestab kaks nädalat. :)

Eile hommikul sõitsin taas rongiga. Midagi hirmsat ei olnud, sest esimene rong oli ilusti graafikus ning Hannoveri raudteejaamas oli mul samuti piisavalt aega. Rongisõit Emdeni oli küll pikk ja alguses tegi selle väga igavaks saksakeelse kohustusliku kirjanduse lugemine. Ja ma ei alustanud veel jutustusega, vaid eellooga. :/ Kuid minu rong sõitis läbi põnevate linnade, näiteks nägin vihmast Bremenit. Mida lähemale ma Emdeni peatuseni jõudsin, seda rohke piilus pilve tagant päike.

Tegin ka mobiiliga ühe foto ooteplatvormist Hannoveris, kuid rongiaknaid mul tolmust puhtaks ei õnnestunud teha ning leppida tuleb sellise fotoga. :)


Kuigi taevas oli pilves, siis õhutemperatuur oli üllatavalt soe. Vahetusisa tuli mulle autoga vastu ning viis mind kohe Põhjamere ja Emdi jõe kohtumispaiga juurde. Silmapiiril paistab juba Holland, mida arvatavasti külastan pisut neljapäeval.


Rand oli eriti kena koos päikesekiirtega rohuväljadel. Juba rongiaknast oli tunda, et piirkond on väga lähedal Hollandile (khmm, väidab neiu, kes Hollandit pole külastanud :)), sest maastik muutus üha tasasemaks ning vaatevälja ilmusid ka tuulegeneraatorid.


Seejärel sõitsime kodukülla Rysumisse. Teed, mis sinna suundusid olid väga naljakad. Kui Eestis viiks sellisesse kohta kruusatee, siis siin oli hästi kitsas (sõiduauto ja jalgratas kõrvuti sõitma ei mahuks) kiviplaatidega kaetud tee. Vahepeal suured betoonplaadid, aga kohati ka sellised teekivid, mida Eestis vaid jalakäijatetänavatel ja koduõuedes kasutatakse.

Tee peal nägime väga palju suuri rändlinde. Enne foto tegemist lendasid nad kõrgemal ja siis avanes ikka väga sürreaalne vaatepilt. Miskipärast lendasid nad läände...


Küla on täiesti muinasjutuline. Tegin pildi vanima maja juures, mis ehitati 1700-ndate aastate keskpaigal. Minu vahetusisa elab näiteks talumajas, mis oli kunagi elupaik töölistele, kes maja madalamas osas (laudas) töötasid. Nüüd on siin korterid, mis on väga ilusa plaaniga. Minul on näiteks katusetuba koos oma vannitoaga 4. korrusel. :D


Siin on väga rahulik ning kogu külas on näiteks vaid üks äri. Loomulikult pagaripood!

Ma olen täiesti veendunud, et selles piirkonnas meeldiks väga mu pärisisale. Sest läheduses on meri, loodus väga kena ning keskkond vaikne, kuid samas ei ole see halvas mõttes muust maailmast eraldatud.

Eile oli toimus näiteks siin klassikaline kontsert, kuhu tulid kuulajad erinevatest Niedersachseni nurkadest (nii lähedal Emdenist kui ka näiteks Hannoverist).


Rysumi keskpaigaks on veski, mis on tegelikult täiesti töökorras, kuid mitte igapäevaselt kasutuses. 

Astusin eile siinsesse kirikusse sisse ning esimesena tahtsin kohe pea tagasi sissekäigu juurde pöörata, sest silmad altarit tavapärasest kohast ei leidnud. Siis tuli loomulikult meelde, et siinne piirkond on tugevalt protestantlik. Tegemist on reformeeritud kirikuga, kus altareid ja pühapilte ei leidugi. 
Huvi pärast lähen täna jumalateenistusele. Kuulsin, et tavapäraste psalmide asemel lauldakse siin ka kohaliku dialektiga (Plattdeutsch) rahvalikke laule. Kõlab väga põnevalt!

Minu vaheaeg on igatahes lahedalt alanud ja loodetavasti jätkub samamoodi või veelgi paremini! :)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar