reede, 29. mai 2015

Teater, muusika, luule

Hei!

Vabandan väga, et minu blogipostitused on muutunud sellisteks nagu ma kunagi ei soovinud - rohkete kirjavigade, kuhjatud piltide ja osaliselt struktureerimata tekstiga. Leian, et ajanappuses on siiski parem sündmusi sellisel viisilgi üles märkida kui blogimine täiesti lõpetada. :)

Algselt tundus mulle, et Eurovisiooni lauluvõistlus jääb Saksamaal täiesti tähelepanuta. Mulje, et keegi seda ei jälgi, oli aga petlik. Laupäevast ülekannet vaatasin koos oma õega alumise naabritüdruku juures. Saksa telesaade valmistas mulle pettumuse. Saatejuht kommenteeris vaid seda, mida õhtujuhid inglise keeles just öelnud olid, ning luges ette universaalset artistide kirjeldust nn videopostkaartide saateks. Alles siis, kui prantsuskeelne lugu esitusele tuli, märkasin, et laulusõnade tõlked puuduvad. Olen aru saanud, et Kesk-Euroopa ülekannetes on subtiitrite puudumine pigem reegliks kui erandiks. Midagi, mida võiks meeles hoida enne kui tulevikus emakeelseid hitte rahvusvahelisele lavale saadame.

Nagu ma oma sõpradele rääkisin, on see võistlus küll väga klišeelik, kuid siiski on selle vaatamine Eestis üldiselt traditsiooniks. Lisaks lipuga kaasaelamisele andsin Saksamaalt ka oma hääle Eesti esitusele. Väike panus paarile punktile, mida Saksamaa meile andis. :)
See, et Saksamaa tulemus nulli punktiga jäi, on aga kõigil (s.t. ka neil, kes seda võistlust absoluutselt ignoreerida lubasid) teada. Huvitava vaatenurga sain aga ühes koolitunnis aktuaalseid uudiseid arutades. Esiteks lohutatakse ennast, et Saksamaa lugu jäi eelviimasele kohale (viimane on sel juhul sama punktisummaga Austria). Teiseks tuldi lagedale, et selline hääletustulemus on kindlasti teiste Euroopa riikide vastuseis Saksamaa poliitikale (nt põgenike jagamise ettepaneku toetamisele). Üritasin ka öelda, et sellisel puhul on tegu hoopis olemasoleva hääletussüsteemi nõrkusega ning laulu väheses eristumises massist, mitte Saksamaa vastases vandenõus. :D Niivõrd palju kui ma sotsiaalmeedia vahendusel Eestis aktuaalsest osa olen saanud, räägiti meedias poliitika ja lauluvõistluse teema Venemaa laulu näitel selgeks, kuid ilmselgelt Saksamaal jäi selline arutelu vajaka.

Teatriproovid võtsid kogu mu "vaba" nädalavahetuse. Kohati mõtlen, kas see on õige otsus koos grupiga lavastuse stressirikast lõpp-protsessi läbida, kuid see annab mulle endalegi väga palju. :) Küsin järjepidevalt tagasisidet ja kriitikat, sest mul on mitmes kohas lavastuses väga olulised rollid ja ei taha kuidagi teisi alt vedada. Näiteks ühes performance's olen mina see, kes ajapiirid oma repliikidega paika seab. Kuid sain kriitikat küsides vastuseks, et minu tunnetus on hea ning usaldagu ma seda edasi. :)

Meie grupis on mitmeid musikaalselt väga andekaid inimesi ning seepärast on meie tükis väga lööv originaaltekstist inspireeritud laul "Die Zeit ist aus den Fugen" ("Aeg liigestest on lahti")...

Esilinastus on 17. juunil ning selle ajani ei leidu ühtegi nädalat ilma lisaproovideta... Nii jääb vähem aega sõprade või pere jaoks, aga tegelikult on kõik vaid planeerimise küsimus.


Junges Theater on mulle justkui teiseks koduks muutunud. Teadsin, et nad olid esimese maailmasõja 100. aastapäevaks lavale toonud "Läänerindel muutusteta" ning tahtsin seda enne oma reedest saksa keele Klausur'i ära näha. Minu vahetusema on taas kuidagi rangeks kooliga läinud, ei tea küll miks. Ma ei ole ise kuidagi põhjust andnud, et ta meelelaad muutunud peaks olema, sest käin vahetusõpilaste normide järgi koolis ikka väga korralikult. Aasta alguses jättis ta tema enda jutu järgi väga kergekäelise mulje ja tundus, et eelmine vahetusõpilane oli seda ära kasutanud. Ühesõnaga olin nüüd valmis, et ta ei ole nõus mulle hilinemise puhul vabastust kirjutama. Aga ta võttis asja väga naljaga ning kokku tuli naljakalt aus kiri.

Väga austatud ...
Ma palun teilt luba vabandada välja (?) Eva-Maria hilinemist homsesse keemiatundi.
Ta külastas etendust "Läänerindel muutusteta", et ennast parimal võimalikul viisil saksa keele kontrolltööks ette valmistada.

Sõbralike tervitustega
Teie ...

*väike magusaamps pidi ka kirja juurde kuuluma*

Kahjuks sain teatrist teada, et etendust nihutati paari tunni võrra ning nii ei saanudki seda suurepärast vabanduskirja kasutada.
Teatrielamus oli huvitav, sest publikuks olid kooliõpilased. Mingi osa neist polnud kindlasti raamatut lugenud ja nii tuli kiljumise saatel suure üllatusena, et meesnäitlejad pesuväel laval jooksid (stseenis, mil raamatutegelased üle jõe ujuma pidid).
Muideks, hoone, kus praegu teater asub, oli esimeses maailmasõjas just haiglana kasutusel. 

Samaks õhtuks oli mul pääse JT-s toimuvale šansooniõhtule. Jacques Brel'i lugusid esitas üks teatrinäitleja. Kuigi ma ei oska sõnakestki prantsuse keelt, siis need olid lauldud nii teatraalselt, et igav ei hakanud. Näiteks lisan ühe video, mis jääb mitmekordselt alla päriselus blackbox'is nähtule. Ma eeldan, et prantsuse keel on ka suure saksa aktsendiga...



Järgmisel reedel on muusikali esietendus ning seega olime kõik neljapäevases kunstiringis tööhoos. 

Lillemeri

Reedel käisime kooliga Göttingeni kuulsas kirjanduskeskuses (sügisel toimub selle poolt korraldatud kirjandusfestival, mille mainet annab võrrelda Händeli festivaliga maikuus) Poetry Slam'i kuulama.
Erinevalt tavapärasest luulevõistluse formaadist tuli lavale vaid üks meesterahvas. Aga ainult tema loomingut oli samuti huvitav kuulata. Kõigepealt alustas ta beatbox'imist ning siis kandis vahekommentaaridega ette oma teoseid. Mõned neist olid ikka väga-väga läbimõeldud. Küsisin pärast huviga, kaua tal aega kulub ühe luuletuse valmis saamiseks ning vastuseks sain sellise ajavahemiku nagu üks kuu. See on isegi lühem, kui arvasin. :)


Huvilised, kes saksa keelt oskavad, võivad umbes 3:48-st alates ühe minutikese kuulata, et mingisugust ettekujutust saada. Aga nagu ta ise tõdes, siis Bundestag'is esinemine oli tema jaoks liiga formaalne - tal ei lubatud isegi klaaspudelist juua. :) Videost on näha, et publik on piinlikult vaikne!



Aga sellisel õhuvinüülplaadi toonil lõpetan ka oma blogipostituse.

Ilusat maikuu viimast nädalavahetust! :)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar