reede, 29. august 2014

Göttingen

Hei!

Minu kodulinn järgnevaks kümneks kuuks on ametlikult Göttingen. Loomulikult meenutab see mulle väga Tartut.

Kui keegi veel ei tea miks, siis võrdluseks mõned faktid (sulgudes olevad andmed on Tartu kohta):
Linnas on elanikke ~ 116 000 (~ 98 000).
Linna mainiti esmakordselt 953. aastal (1030. a).
Ülikool asutati 1734 (1632).

Kõige tähtsam on kindlasti see, et Göttingenis on töötanud, õppinud või õpetanud üle 40 Nobeli preemia laureaadi.

Ja loomulikult asub siin ka Saksa versioon skulptuurist "Suudlevad tudengid".
Tutvustan teile maailmas kõige rohkem suudlusi saanud tüdrukut... *trummipõrin*

Gänseliesel (Hanetüdruk)


Kõik doktorikraadiga Georg-August-Universität'i lõpetajad suudlevad pärast lõpuaktust purskkaevu keskel asetsevat väikest skulptuuri.  Loodetavasti saan natuke hiljem ilusama foto linna iseloomustavast skulptuurist, sest ülikooli sisseastujad kingivad tüdrukule hoopis lilli.


Linn on väga ajalooline ning ilus ja hästi säilinud. Teises maailmasõjas valitses õnneks kirjutamata kokkulepe, et Saksamaa ei viska pomme Oxfordi ja Cambridge'i ning sarnaselt ei pommitanud liitlasväed Göttingeni ja teist ülikoolilinna Heidelbergi. Viimases linnas õpib üks mu sakslasest sõber ning ehk õnnestub mul kunagi ka temale külla minna.

Samas guugeldamine näitab, et 1. juunil 2010 plahvatas linnas II maailmasõja aegne Briti pomm sel ajal, kui seda üritati kahjutuks teha. Õnnetus maksis 3 inimelu ja 6 vigastatut. Seega oli sõjakokkulepe tõesti suuline...

Eile külastasin oma tulevast kooli (Hainberg Gymnasium'i) ja kinnitasin oma 11. klassi kursused. Õppealajuhataja, kellega vestlesime, on ka mu füüsikaõpetajaks. Tundus väga sümpaatne ja sõbralik. Eeldasin sinisilmselt, et saan osaleda kõikidel kursustel, mille olin maikuus valinud, aga loomulikult ei tehta vahetusõpilastele erandeid, kui grupid täis. Hetkel tundub tunniplaan huvitav, vaid mõned ained vastumeelsed. Kuid pelgalt kirjelduse põhjal ei saa mingeid hinnanguid veel anda... Arvatavasti kirjutan pärast mõnda koolinädalat täpsemalt, milline siinne kool on.

Göttingen on rattalinn ning ka mina kavatsen palju rattaga liigelda. Paari päeva jooksul on mul aga kindel arusaam kujunenud, et autoteel ma mitte mingil juhul sõita ei soovi. Ma ei saa kuidagi öelda, et siin ratturitega arvestatakse...
Sõitsin täna ujula juurde, mis asub 10 minuti sõidu kaugusel minu kodust. Loodan, et leian aega selle iganädalaseks külastamiseks. Tee tagasi koju kulgeb ülesmäge, mis on kindlasti väsitav, kuid lõbus lisatreening.

Kaart Göttingeni südalinnast. Punane karu tähistab minu tulevast kooli ning roheline karu minu elukohta.
Peamised ülikoolihooned (ja seega ka XLab) asuvad kesklinnast 3,5 km põhjas.

Lisaks käisin täna linnaraamatukogus ning palusin ka endale lugejakaardi teha. Laenutasin algkooliõpilastele mõeldud sõnaraamatu, mis on lihtsate tekstide ja teemakohase sõnavaraga. Saan seda ehk hommikuti sirvida, kui teised lõunani magavad (naudivad suvevaheaega). Minu keeleoskust on palju kiidetud (arvatavasti viisakusest), aga ma ise tahaksin, et see oleks enne kooli algust veel parem. Eriti veider ja piinlik olukord on siis, kui keegi räägib, kui tubli ma olen ning ma järgmist minule suunatud küsimust enam ei mõista.

Oma pere juures meeldib mulle see, et oleme iga päev ise süüa valmistanud. Õde on oma noorusest hoolimata taimetoitlane (pigem valiv ning liha ja kala ta eelistuste hulka ei kuulu), seega on menüüs ka mulle uued toiduained. (Muretseda pole vaja, sest minu koolitoit sisaldab kindlasti liha.) Hetkel paistab, et olen nakatunud nö tüüpilisse vahetusõpilase haigusesse ehk tunnen pidevalt nälga ning selle lahendavad üha suurenevad toiduportsjonid.


Meil on mitmel korral külas käinud ka minu kooli hispaania keele õpetaja, taas väga tore inimene. Pisut kahju, et saksa keel on ainuke uus võõrkeel, mida sel aastal õpin.
Vasakpoolsel pildil on näha, kuidas elutoa suurest aknast üritati hiigelkärbest välja ajada. Ning paremal olev pilt iseloomustab siinsete korterite madalat temperatuuri. Välitemperatuur on päikese käes väga hea, kuid siseruumides on kütteta tõesti külm. Sel põhjusel käisin üleeile poes kampsuniotsingul. Retk osutus edukaks, sest leidsin soovitud eseme ning ei eksinud linnas ära.

Tschau!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar